- Europa după Brexit – Sorin Bocancea (coord.)
- Două decenii de comunism în Iașul universitar – Sorin Bocancea, Doru Tompea
- Cuvintele puterii. Literatură, intelectuali și ideologie în România comunistă – Mioara Anton, Bogdan Crețu, Daniel Șandru (coord.)
- Statutul femeii în România comunistă – Politici publice și viața privată – Alina Hurubean (coord.)
- Exil în propria țară – Constantin Ilaș
- Revoluția română. Militari, misiuni și diversiuni – Sorin Bocancea (coord.)
- Așa ne-am petrecut Revoluția – Autori: Sorin Bocancea, Mircea Mureșan
- De la presa studențească în comunism la presa postcomunistă – Sorin Bocancea (coord.)
- Politici economice – Tiberiu Brăilean, Aurelian Popleanu, Alina Haller
- Polis – Justiție și politică în România contemporană
- Statul și propaganda – Călin Hentea
- Conflictele din știri – Mădălina Boțan
- Challenges of Transition – The Post-Communist Experience(s) – Vol.1
- Machiavelli și Renașterea italiană – Studii – William J. Connell
- Revista Ethos – Miscellaneous
Linkuri Rapide
Limbajul politic eminescian – Perspective semiotice – Mihaela Mocanu
Autor: MOCANU, Mihaela
Colecție : Academica
Domeniu: Științele limbajului
Prefață de: CODOBAN, Aurel
Apărut: 02/2014
Nr. pagini: 308
Format: 165×235 mm
ISBN 978-606-24-0043-9
Din Cuprins:
◊ Limbajul politic – spațiu al construcției identității și legitimării
◊ Dimensiuni ale analizei semiotice a limbajului politic
◊ Publicistica eminesciană în orizontul receptării
◊ Semioza limbajului politic eminescian
◊ Analiza semiotică a limbajului politic eminescian
◊ Analiză contrastivă: Timpul, Românul, România liberă și Pressa
Interesați de procesul de re-contextualizare a publicisticii eminesciene, propunem o analiză semiotică a limbajului politic cultivat de Mihai Eminescu în presa românească din cea de-a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Demersul analitic pleacă de la premisa că publicistica eminesciană este produsul unui orizont istoric determinat, fapt care obligă la raportarea acesteia la specificul limbajului jurnalistic cultivat în epocă. Obiectul analizei îl constituie cele cinci volume de publicistică eminesciană, din ediția Perpessicius, la care se adaugă o serie de articole din alte publicații ale vremii. Perspectiva dominantă este cea semiotică, vizând analiza sintactică, semantică și pragmatică a limbajului politic cultivat de Eminescu, precum și descrierea parametrilor situației de comunicare pe care o ilustrează publicistica. Analiza semiotică se sprijină pe date obținute în urma procesării corpusului cu instrumente informatice. Chiar dacă ponderea pe care o dețin cele două perspective de analiză, semiotica și informatica este în mod necesar diferită, considerăm că utilizarea unor tehnici ale lingvisticii computaționale a condus la obiectivarea cercetării, favorizând dezvoltarea unor analize calitative ulterioare.
Mihaela Mocanu
Nici un comentariu
Fii primul care posteaza un comentariu.